vineri, 17 mai 2019

EBRU, cu Florentina Toniță


Finalul de săptămână a adus bucurii în sufletele iubitorilor de artă și frumos prezenți la Atelierul de pictură pe apă organizat de Asociația culturală Vis de Artist. 
După o scurtă introducere în EBRU, Florentina Toniță, coordonatoarea atelierului, a modificat cu bagheta magică structura apei și culorile în așa fel încât acestea nu se amestecau.
„Pictura pe apă – Ebru sau Suminagashi – este o joacă deopotrivă pentru copii și părinți. După trei, patru ani de lucru cu această tehnică, am observat cum reacțiile copiilor - mai ales ale copiilor! - diferă mult de la un grup la altul. La Vis de Artist am avut bucuria de a descoperi o altă percepție asupra actului creativ, o percepție mult mai aplicată. De pildă, cei mici au spus de mai multe ori că și-ar dori să aibă posibilitatea de a lucra și la școală în această tehnică. Motivul invocat se înscrie într-o logică a bunului simț... artistic: nu toți suntem talentați la desen, dar aici simt că pot și eu, fără teama de eșec, să lucrez în culoare, să creez formă, contur, linii. Într-o lume atât de agitată și provocatoare, tehnica Ebru „liniștește apele”, calmează trăirea interioară, oferind copilului sau adultului răgazul să se regăsească, să petreacă cele câteva minute într-o armonie interioară ale cărei beneficii nu vor întârzia să apară. Mulțumesc, Vis de Artist, pentru o împreună-experiență, pentru un schimb de bucurie care s-a lipit de suflet!”, a menționat Florentina Toniță.
Motivați de inspirația de moment, participanții, copii și mămici, au realizat individual sau împreună micile lor creații. Întrucât a fost o experiență nouă pentru toți cei prezenți, atelierul s-a constituit într-un adevărat experiment în care muzica a avut un rol dominant, fiind însoțită de fascinație, nou și creativitate.
„Atelierul de pictură a fost una dintre cele mai bune experiențe pe care le-am avut vreodată. Am putut să învăț lucruri noi și, de asemenea, să petrec timp cu prietenii mei și să mă relaxez”, a spus Marina Barnea, care a creat o lucrare alături de mama ei.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.