Asociația IHTIS organizează
în data de 15 noiembrie 2014 Festivalul interjudețean de colinde și datini
românești ”Trec magii prin Vatra Moldovei”. Aflat la a IV-a ediție, festivalul
se va defășura la Hotel ”Rapsodia” și are scopul de a aduce față în față tineri
cu si fără dizabilități veniți din diferite județe cu gândul de a primi cel mai
măreț TROFEU pe care o comunitate îl poate oferi – acela de A FI ÎMPREUNĂ.
Fiind un
eveniment – concurs, jurizarea implică o ierarhizare a participanților,
motivând dorința tinerilor
cu dizabilități de
a persevera în
pregătire, experimentând an de an participarea cu
șanse egale alături de semenii fără dizabilități.
CONDIȚII DE
PARTICIPARE:
- Pot
participa atât grupuri
de colindători cât
si concurenți individuali, promovând repertorii
adecvate tematicii festivalului – colinde sau datini românești;
- Participanții,
cu și fără dizabilități, pot avea vârste cuprinse între 7 si 35 ani. IHTIS
fiind declarată
prin Statut ca
Asociație pentru Tineret
- grupul țintă căruia
se adresează proiectul a trebuit
delimitat prin vârstă, astfel:
- 205 participanți cu vârsta cuprinsăîntre 14
și 35 ani;
- 40
participanți: a) concurenţi
sub 14 ani;
b) profesorii instructori;
c) însoţitorii concurenţilor cu
dizabilităţi; d) membri ai juriului; e) organizatori şi parteneri.
Așadar, vârsta
va fi un prim criteriu de preselecție.
- Festivalul
este structurat pe:
• Două secțiuni:
COLINDE și DATINI.
• Secțiunea
COLINDE va include TREI subsecțiuni:
S1 - INDIVIDUAL
S2 - GRUP VOCAL
(minim 3 participanți și maxim 10 participanți)
S3 -
PROFESIONIȘTI (concurenți individuali
și grupuri elevi
sau absolvenți ai liceelor de
artă, pedagogic, seminarii teoologice sau școli de artă populară).
- Fiecare
participant are dreptul de a se înscrie numai la o singură secțiune.
- Instituțiile
de învățământ de masă sau cele speciale au dreptul să înscrie maxim 10 concurenți,
pentru a asigura diversitatea evenimentului.
- Intrarea în
concurs se stabilește prin ordinea primirii la adresa de e-mail indicată de Organizator a
formularului de înscriere, completat cu toate cerințele solicitate, pentru fiecare Secțiune
sau subsecțiune.
- Fiecare
participant - individual sau grup vocal - trebuie să prezinte în concurs:
• 2 (două)
colinde sau o datină.
- Evoluția pe
scenă trebuie să se încadreze în maximum 10 minute, incluzând în acest timp și
momentele referitoare la
intrarea, iesirea și prezentarea
participantului sau grupului;
- Ținuta propusă este costumul tradițional
popular; grupurile reprezentând școli, instituții
etc. pot purta
(dacă doresc) ținuta lor reprezentativă.
PERIOADA DE
ÎNSCRIERE şi PRESELECȚIE:
- Înscrierea în
Festival se face online, în baza unui Formular solicitat, completat și apoi trimis
la adresa: michi_mihaescu@yahoo.com, perioada
de înscriere fiind: 15 oct - 31 oct 2014. Organizatorul va
confirma primirea formularului completat.
o În
cadrul Formularului de
înscriere există un punct
destinat îndeosebi colindătorilor cu
dizabilități (individuali) care
doresc ca în
pauza de jurizare
să fie prezenți pe scenă cu
repertorii muzicale –
altele decât specificul festivalului (muzică ușoară, populară, folk,
romanțe) - pentru a fi remarcați de alți organizatori de evenimente
culturale. Evoluția acestora
nu va influența
în nici un
fel decizia juriului, retras
pentru stabilirea Clasamentului final.
- Preselecția se
va face de către Organizator, în baza analizei Formularelor de înscriere primite. În
cazul în care,
participanții trimit una
dintre cele două pagini
ale formularului de înscriere
incomplete sau încalcă oricare altă prevedere a Regulamentului, Organizatorul
își rezervă dreptul de a-i descalifica.
Completarea corectă a Formularului - al doilea criteriu de preselecție.
- Publicarea
Listei Finale a Participanților: 1 noiembrie 2014.
JURIUL 1 – va fi
alcătuit din 5 membri:
a) 3 specialiști - vor acorda fiecare o singură notă
- între 7 şi 10 - fiecărui concurent individual sau
grup înscris în
concurs, corespunzător profesiei
avute punctând: prezența scenică (mai
exact, costumul popular),
autenticitatea repertoriului (cf. zonei folclorice) și calitatea
interpretării (aptitudini vocale).
b) 1 secretar al
juriului – va consemna într-un formular, fiecare notă acordată - cu voce tare
de fiecare dintre cei trei membri al juriului, după evoluția fiecărui număr din
concurs. Media aritmetică a celor trei note va stabili clasamentul final.
Activitatea de
“Secretariat” va consta de asemenea în:
- a se
asigura că membrii juriului respect Regulamentul festivalului si pe cel de jurizare;
- a
păstra materialele cu
caracter confidențial (diplome,
fise de jurizare
si alte însemne specifice)
si a permite
accesul la acestea
numai persoanelor de drept;
- a raporta
organizatorilor orice neregulă sau situație neprevăzută, spre a fi supuse
analizei acestora.
c) 1 prezentator
– care va decide singur acordarea Premiului de Popularitate.
- Fiecare
dintre membrii juriului
are libertatea de a
opri evoluția unui
concurent sau grup, în cazul
constatării nerespectării Regulamentului, descalificând participantul după explicarea
motivului deciziei luate.
- Secretarul
juriului, Prezentatorul, alături
de voluntarii care
vor asigura desfăsurarea
evenimentului, vor participa obligatoriu lao sedințătehnică, înainte cu cel
puțin o zi înaintea Festivalului.
JURIUL 2 - va fi
alcătuit din reprezentanţi ai mass-mediei, rolul acestora fiind esential în
promovarea abilităţilor – cu şanse egale – a tuturor participanţilor. Chiar
dacă membri acestui juriu nu
vor acorda note,
aceștia vor desemna împreună concurentul sau grupul căruia i se va înmâna Premiul
Presei.
- Nici unul
dintre Membri juriului 1 şi juriului 2 nu pot înscrie sau dirija concurenții în Festival. Al treilea criteriu de
preselecție.
PREMII în
concurs: Se vor acorda următoarele premii:
- Un singur
Trofeu, în funcție de punctajul maxim obținut, indiferent de secțiune.
- Pentru
Secțiunea COLINDE: locul I, II si III + 3 Mențiuni – pentru fiecare dintre cele
3 Subsecțiuni.
- Pentru
Secțiunea DATINI: locul I, II si III + 3 Mențiuni.
- Premiul de
Popularitate (decis exclusiv de Prezentator).
- Premiul Presei
(decis exclusiv de reprezentanții mass-media – juriul 2).
- Toți
concurenții vor primi Diplome de Participare.
- În funcție de
circumstanțe, organizatorul îsi rezervădreptul de a nu acorda sau de a redistribui
unele premii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.