luni, 7 octombrie 2013

Cultura în educație - joi, 10 octombrie, la ART HUB

Asociația MetruCub – resurse pentru cultură lansează seria întâlnirilor CULTURA ÎN EDUCAȚIE și propune 3 astfel de ocazii în ultimul trimestru al lui 2013. Tema generală din acest final de an este resurse pentru a aduce activități culturale în viața copiilor și tinerilor. Întâlnirile își propun să informeze despre oportunitățile pentru dezvoltarea unor astfel de activități și să faciliteze întâlnirea și schimbul de cunoștințe și experiențe dintre organizațiile culturale, artiști, practicieni și cercetători din zona educației. MetruCub colaborează cu Centrul pentru Educație și Formare “Sintagma” în dezvoltarea conceptului și organizarea evenimentelor.

Vă invităm să participați la prima întâlnire, care va avea loc pe 10 octombrie la 17.30 la ART HUB. Înscrierea este deschisă tuturor operatorilor culturali și artiștilor interesați să se implice în activități educaționale,precum și actorilor educaționali dornici de astfel de colaborări.

Vă rugăm să ne trimiteți până miercuri 9 octombrie numele dvs. / al organizației dvs. pe adresa raluca.pop@m3culture.ro pentru a confirma participarea.

Joi, 10 octombrie, ora 17.30, loc: ART HUB (Bulevardul Mărășești nr. 107, sector 3, aproape de intersecția de la Budapesta – cartierul Tineretului -, relativ vis-a-vis de noul sediu al Centrului Național al Dansului)

RESURSE INSTITUȚIONALE ȘI POLITICI PUBLICE ÎN SPRIJINUL COLABORĂRII ȘCOALĂ – ORGANIZAȚIE CULTURALĂ/ARTIST

În cadrul acestei întâlniri vom încerca să răspundem la următoarele întrebări: Care este cadrul formal care poate fi valorificat de artiști și organizațiile culturale pentru pentru a aborda școlile în vederea organizării de activități culturale cu și pentru copii și tineri? Care sunt cele mai importante direcții ale politicilor de tineret și ale politicilor educaționale din România în acest sens? Câtă libertate au școlile în a-și decide programul extrașcolar și extra-curricular? În ce condiții oferă cu titlu gratuit spațiile pe care le au în administrare și cum e recomandabil să fie abordate? În ce măsură este posibil ca acestea să aplice pentru fonduri sau să direcționeze fonduri pentru un operator cultural care dorește să realizeze activități culturale pentru și cu elevii din școală? Ce stimulente formale există pentru profesor și învățător să fie interesat de astfel de colaborări? Cum funcționează programul Școala Altfel la nivel național, județean și al fiecărei școli? Ce rol au asociațiile de părinți în relația care se stabilește între artist sau organizație culturală și școală în vederea demărării unui proiect? Care sunt programele de formare relevante pentru această zonă?

Mai multe detalii despre temele viitoarelor întâlniri, despre rolul participanților, rolul MetruCub și implicarea noastră în cultura în educație sunt disponibile pe site-ul www.m3culture.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.