Asociația MetruCub –
resurse pentru cultură lansează seria întâlnirilor CULTURA ÎN EDUCAȚIE
și propune 3 astfel de ocazii în ultimul trimestru al lui 2013. Tema
generală din acest final de an este resurse pentru a aduce activități
culturale în viața copiilor și tinerilor. Întâlnirile își propun să
informeze despre oportunitățile pentru dezvoltarea unor astfel de
activități și să faciliteze întâlnirea și schimbul de cunoștințe și
experiențe dintre organizațiile culturale, artiști, practicieni și
cercetători din zona educației. MetruCub
colaborează cu Centrul pentru Educație și Formare “Sintagma” în
dezvoltarea conceptului și organizarea evenimentelor.
Vă
invităm să participați la prima întâlnire, care va avea loc pe 10
octombrie la 17.30 la ART HUB. Înscrierea este deschisă tuturor
operatorilor culturali și artiștilor interesați să se implice în
activități educaționale,precum și actorilor educaționali dornici de
astfel de colaborări.
Vă rugăm să ne trimiteți până miercuri 9
octombrie numele dvs. / al organizației dvs. pe adresa
raluca.pop@m3culture.ro pentru a confirma participarea.
Joi, 10
octombrie, ora 17.30, loc: ART HUB (Bulevardul Mărășești nr. 107,
sector 3, aproape de intersecția de la Budapesta – cartierul Tineretului
-, relativ vis-a-vis de noul sediu al Centrului Național al Dansului)
RESURSE INSTITUȚIONALE ȘI POLITICI PUBLICE ÎN SPRIJINUL COLABORĂRII ȘCOALĂ – ORGANIZAȚIE CULTURALĂ/ARTIST
În cadrul acestei întâlniri vom încerca să răspundem la următoarele
întrebări: Care este cadrul formal care poate fi valorificat de artiști
și organizațiile culturale pentru pentru a aborda școlile în vederea
organizării de activități culturale cu și pentru copii și tineri? Care
sunt cele mai importante direcții ale politicilor de tineret și ale
politicilor educaționale din România în acest sens? Câtă libertate au
școlile în a-și decide programul extrașcolar și extra-curricular? În ce
condiții oferă cu titlu gratuit spațiile pe care le au în administrare
și cum e recomandabil să fie abordate? În ce măsură este posibil ca
acestea să aplice pentru fonduri sau să direcționeze fonduri pentru un
operator cultural care dorește să realizeze activități culturale pentru
și cu elevii din școală? Ce stimulente formale există pentru profesor și
învățător să fie interesat de astfel de colaborări? Cum funcționează
programul Școala Altfel la nivel național, județean și al fiecărei
școli? Ce rol au asociațiile de părinți în relația care se stabilește
între artist sau organizație culturală și școală în vederea demărării
unui proiect? Care sunt programele de formare relevante pentru această
zonă?
Mai multe detalii despre temele viitoarelor întâlniri,
despre rolul participanților, rolul MetruCub și implicarea noastră în
cultura în educație sunt disponibile pe site-ul www.m3culture.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.